Nereida Tarazona, número 2 de Compromís per Picassent.

P.: Com entén vostè la política? Per què vol ser regidora del seu poble?

R.: Entenc la política com una eina necessària per a la bona gestió d’un municipi i de la que deuríem fer partícip a tota la ciutadania. Jo vull treballar per al meu poble. M’agradaria aportar noves idees i propostes des del punt de vista d’una dona emprenedora que estima la seua cultura i la seua terra.

P.: En els darrers mesos, hi ha hagut una evident falta de sintonia entre l’Ajuntament i els comerciants (campanyes duplicades, mancança de suport per part del consistori…). Què faria vostè per reconduir esta situació?

R.: Crec que l’Ajuntament ha d’enfortir el teixit associatiu del poble i, en compte de llevar-li funcions i protagonisme a les associacions, ha de confiar plenament en el funcionament d’aquest teixit. No té sentit que un Ajuntament que subvenciona a les associacions i col·lectius locals els faça competència i contraprograme actes i campanyes, o que no els permeta realitzar certes activitats perquè el consistori encara no haja programat les seues.

M’agradaria dirigir una regidoria activa i proactiva, que planifique les actuacions tenint en compte les propostes de les associacions locals. Unir esforços, tant de personal com econòmics, per realitzar campanyes plenes i pensades per a tot el poble.

P.: Un dels col·lectius que més està patint la crisi és el dels autònoms. Què pot fer Compromís per Picassent per ajudar-los a reconduir la seua situació?

R.: El govern central ens ha venut la idea d’emprendurisme com la solució a la crisi, com el camí per trobar una eixida professional. Ens enganya oferint-nos una reducció de la quota durant els primers mesos… però, finalment, tot autònom es troba amb unes barreres econòmiques que no existeixen a la resta de països europeus. En un moment com l’actual, és molt complicat aconseguir beneficis després del primer any d’activitat, però, en canvi, la quota d’autònom és de quasi 300€ mensuals. El mateix pateixen els autònoms més veterans, que han vist com les seues vendes han disminuït i la seua quota d’autònom ha augmentat. El que açò provoca és una economia submergida que no beneficia de cap manera a la societat.

A Compromís per Picassent no tenim la clau per solucionar aquest problema, ja que estem parlant d’Hisenda Pública a nivell estatal, però sí que tenim idees per treballar colze a colze amb els autònoms i joves emprenedors de Picassent. Crearem una Regidoria de Treball que focalitzarà el seu esforç en la societat, en oferir un servei formatiu i informatiu a tots els aturats i les persones que vulguen emprendre un negoci propi. El que interessa a Picassent és que es faça negoci ací, que comprem a les tendes del barri, que contractem els professionals de Picassent per a la realització de serveis… En definitiva, que creem un teixit industrial i comercial fort.

P.: Quins creu que són els principals problemes de Picassent?

R.: Un dels principals problemes de Picassent és que l’Ajuntament mai ha pres cura dels nuclis no urbans ni del terme municipal, quan Picassent disposa d’un dels termes més grans de la comarca de l’Horta Sud, amb una riquesa mediambiental envejable. L’Ajuntament pensa que el més idoni és llençar quitrà als camins rurals. No han sabut potenciar les virtuts del poble ni han tingut cura la seua economia agrària.

D’altra banda, Picassent no és un poble accessible. Per això, fa mesos, des de Compromís vam llençar la campanya “Picassent Sense Barreres”. Perquè tots i totes tenim els mateixos drets i totes les coses s’han de fer per a totes les persones.