L’Assemblea Local de Compromís per Picassent va decidir la setmana passada convocar primàries obertes a la ciutadania per elegir la persona que encapçale la llista per a les eleccions municipals de 2015. La formació valencianista, que actualment és la tercera força democràtica a l’Ajuntament de Picassent, aposta per la seua dinàmica d’horitzontalitat amb la gent que ha marcat la manera de fer política durant tota la legislatura. Des del 15 fins al 19 de desembre s’obri el termini de presentació de candidatures. Una vegada presentades les candidatures, els i les candidates hauran de recollir un aval entres els militants de la formació per a ser candidats/candidates oficials. El 31 de gener, coincidint amb les primàries nacionals de Compromís és podrà votar per part de totes les persones que s’inscriguen al cens de Compromís a la persona candidata.  Aquesta és la primera vegada que una partit polític a Picassent elegirà la persona candidata a ser cap de llista mitjançant un procés de primàries obert a tots i totes les ciutadanes i ciutadans.

Tots els veïns i veïnes de Picassent interessants en participar a les primàries de Compromís i de Compromís per Picassent ho poden fer apuntant-se al cens electoral: https://www.compromis.net/primaries/

Aposta per la participació ciutadana

Des de Compromís per Picassent s’ha apostat durant tota la legislatura per la participació ciutadana en la manera de fer política. De fet, s’acaba de llançar una proposta a través de la web de la formació per a fer un programa electoral participatiu i popular amb el suport de la ciutadania (http://picassent.compromis.net/participa/). A més a més, s’han realitzat diverses assemblees obertes des de setembre de 2011 on han participat el regidor de Compromís a l’Ajuntament de Picassent, Artur Hernàndez, però també diputats de la formació com Enric Morera i Joan Baldoví. També dins de la campanya “Picassent sense barreres”, els veïns i veïnes van enviar multitud de fotos denunciant l’estat de la innaccesibilitat dels carrers del municipi.