El començament de les obres de restauració de la Torre Espioca serà una realitat en les pròximes setmanes. Compromís per Picassent valora de forma molt positiva la pròxima posada en marxa de les obres de restauració de la Torre Espioca. La restauració del monument d’època islàmica ha estat una reivindicació històrica de tota la població de Picassent durant els últims anys. Una reivindicació basada en la necessitat de protegir i valorar un dels grans elements arquitectònics que té el municipi i que, a causa del seu estat, corre un seriós perill. Durant molt de temps, els governs del Partit Popular a la Generalitat Valenciana han ignorat les reiterades peticions de la població per a la protecció del monument històric. Amb l’arribada del govern del Botànic i la gestió per part de Compromís de la Conselleria de Cultura, amb el conseller Vicent Marzà i el secretari autonòmic Albert Girona al capdavant, s’ha aconseguit fer realitat el desig de la població de Picassent.

A partir d’aquest mes de febrer es posaran en marxa unes obres que es perllongaran uns mesos però que protegiran i dignificaran un dels grans elements patrimonials de Picassent.

Visita d’Albert Girona, secretari autonòmic de Cultura.
Per altra part, el secretari autonòmic de Cultura de la Generalitat Valenciana, Albert Girona, ha visitat la Torre Espioca de Picassent acompanyat per la candidata a l’alcaldia de Compromís per Picassent, Trini Carballo i pels regidors de Compromís a l’Ajuntament Nere Tarazona i Artur Hernàndez. Tots han valorat molt positivament la futura restauració de la Torre Espioca. “La Torre d’Espioca és una joia del Patrimoni històric de Picassent. Malgrat això, ha estat condemnada a l’ostracisme, l’abandonament i la desídia dels governs del Partit Popular. Des de Compromís sempre hem reivindicat la seua restauració i millora de l’entorn. Ara gràcies al treball de la Conselleria de Cultura del govern del Botànic, el govern valencià es farà càrrec de la rehabilitació de la Torre d’Espioca i la tindrem per al poble en òptimes condicions”, ha assenyalat Trini Carballo.

El projecte tindrà com a objectiu l’estabilització estructural i restauració del monument així com l’excavació de les possibles troballes arqueològiques que pogueren existir al voltant de la torre.

Per altra part, es procedirà a la demolició del forjat de biguetes metàl·liques que es troba a la part superior de la torre així com les restes de l’escala en mal estat. L’objectiu serà millorar les condicions d’estabilitat estructural i millora d’interpretació i accés i per aquest motiu es crearà una escala que permetrà accedir fins a la part superior de la torre. El últim forja de la torre serà desmuntat i serà substituït per un nou sistema de forjats interiors, permeables que permeten l’entrada de llum natural a l’interior del monument. Un dels punts claus serà la recuperació de la crosta original de la tàpia àrab.