La Coalició Compromís de Picassent va votar ahir en contra dels pressupostos presentats per l’equip de govern del PSOE. Des de la Coalició Compromís ens hem vist obligats a votar en contra d’aquestos pressupostos que suposen una de les retallades socials més importants dels darrers anys a Picassent, tal i com han reflectit tots els sindicats de l’Ajuntament. En primer lloc, des de la Coalició Compromís ens sorprèn molt negativament la manca de diàleg demostrada per l’equip de govern del PSOE, els quals en cap moment han plantejat cap oferta a l’oposició per fer front amb diàleg a la construcció de pressupostos. Una manca de diàleg que no ha estat tan sols amb nosaltres com a membres polítics d’este Ajuntament sinó que també s’ha produït amb els agents sindicals que durant el plenari d’ahir denunciaren la seua “indignació” pel trencament unilateral dels acords vigents des de 1996.

Des de la Coalició Compromísconsiderem que aquestos pressupostos estan fets amb criteris d’un partit de dretes i allunyat de qualsevol consciència social. Aquest pressupost ha estat catalogat per l’informe d’intervenció municipal com un pressupost “ajustat”. I nosaltres des de la Coalició Compromíscreiem que l’ajust en els comptes públics en moments tan complicats és necessari. Creiem en la necessitat de l’ajust en despeses innecessàries, en despreses supèrflues i que no ajuden en res a la millora de la vida de la gent de Picassent. Per això el portaveu del grup municipal de Compromís a l’Ajuntament de Picassent va fer palesa la nostra oposició més contundent a les partides del pressupost que tenen com a únic objectiu l’autobombo i la propaganda de l’equip de govern, que en estos temps de crisi és almenys immoral. És en algunes despeses que estan subjectes a criteris més polítics on tenim discrepàncies sobre l’elaboració d’aquest pressupost. És el moment d’apostar per la gent i no per l’interès polític de cada partit. I això sembla que ha fet el PSOE en algunes partides d’estos pressupostos.

Per tot això, no entenem el grandíssim retall en capítol 1, és a dir en personal, el qual no el podem compartir de cap manera. El que ens sembla més preocupant és la reducció de drets socials dels treballadors de l’Ajuntament, que s’amortitzen moltes places de treballs que fins ara eren necessàries per a l’Ajuntament i, per tant, per al benefici del poble i que en canvi es cree una plaça d’eventual al gabinet  d’alcaldia. No entenem que es retallen els drets dels treballadors, que es deixe de contractar molta gent i que es cree un lloc de treball específic per fer propaganda dels actes de l’alcaldessa, i que és totalment innecessari.

En aquesta actuació el PSOE posa el seu interès com a partit polític per damunt dels interessos del poble i dels treballadors de l’Ajuntament. Per això, durant el plenari d’ahir també mostràrem la nostra indignació per l’absència de retallades en els alliberats de l’equip de govern. La Coalició Compromísvam exigir a l’equip de govern eliminar un dels seus regidors alliberats. Cal recordar que els grups de l’oposició a l’Ajuntament de Picassent vam rebutjar tindre cap regidor alliberat. En canvi, l’equip de govern manté el mateix nombre de regidors de la legislatura passada i durant el plenari d’ahir va rebutjar la iniciativa de Compromís. Ens pareix intolerable que demanen un esforç als treballadors i que els polítics del PSOE no facen aquest esforç. Altra de les propostes rebutjades per l’equip de govern va ser la reducció de les comissions informatives a l’Ajuntament, una reducció que suposaria un estalvi molt important per al consistori i que no afectaria als treballadors i treballadores i si als diners percebuts pels regidors, cosa a la qual està en contra el PSOE.

Política seriosa en creació de llocs de treball

Altra de les qüestions molt negatives d’aquest pressupost és l’absència d’una política seriosa en creació de treball. D’un Pla de Creació de treball de Picassent. Per això, ens semblà irrisori el capítol per a creació de nous llocs de treball amb 20.000 euros, i que damunt sembla que serà per a subvencionar empreses, així no podem anar enlloc, amb 20.000 euros poca cosa es pot fer per a subvencionar el primer treball dels nostres joves i més encara si cal que passe primer per les mans d’alguna empresa privada. Els nostre joves necessiten treball de qualitat. Esta partida de 20.000 euros per a crear llocs de treball per a joves és prou clarificadora del tipus de polítiques del PSOE de Picassent, sobretot si la compares amb els 44.840 euros que es gastaren en un sol concert de 90 minuts en les passades festes.

La Coalició Compromíscom a grup municipal en l’oposició som conscients de la nostra responsabilitat. Per això votarem en contra d’estos pressupostos. Tenim la responsabilitat d’exigir un pressupost d’ajust, però un ajust que elimine despeses supèrflues i que prime les polítiques de benestar de la gent i les polítiques en de creació de treball.